Fotograficzny sprz detal serwis

Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych
Archiwum


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

 

Stroje regionalne i ludowe, suknie ślubne, materiał na firany

Temat: Zdjecia studyjne - produktowe (SPRZET)
" />Witaj,

Bardzo Ci dziekuje za dokladne i obszerne tlumaczenia.
Analizuje to co piszesz i wprowadzam zmiany w moich planach zakupowych.
Ale po kolei:

1. Obiektyw
Jak juz mowilem wczesniej sensownym jest tlumaczenie o zabieraniu swiatla przy fotografii z 18 cm.
Oto moj wybor: Sigma 70-200 F2.8 EX DG MACRO jest to poprzednia wersja tego obiektywu ---> http://www.sigma-foto.pl/index.php?q=node/117
To juz spory wydatek (2500 zl) ale tlumacze sobie to w ten sposob: to beda zdjecia studyjne, moge poswiecic duzo czasu na dopieszczenie fotografii i nawet przy braku doswiadczenia mam nadzieje otrzymywac coraz lepsze efekty. (zastanawiam sie co teraz o mnie mysla wszyscy ktorzy fotografuja od dawna a nie moga sobie pozwolic na taki sprzet :/ )

2. Pomieszczenie
Bardzo cenna uwaga dotyczaca mozliwosci otwarcia okna, dziekuje.
Scianki nie zamierzam jednak stawiac. Przyczepie wieszak do tel w odleglosci ok 70 cm od okna na ktore zaloze czarna kotare. To alatwi sprawe wentylacji pomieszczenia.
Co sie tyczy zaplecza to mam osobny pokoj dlatego nie musze sie o to martwic. "studio" nie bedzie zagracone.

3. System sufitowy
Przekonales mnie. Z uwagi na niewielka szerokosc pomieszczenia kupie system dostepny tutaj ---> http://www.quantuum.pl/detal.php?id=93&lang=pl&curr=PLN Moze uda sie dogadac by 2 szyny mialy dlugosc 5 m.

4. Softboxy

Z uwagi na to ze zdecydowalem sie na lampy quantuum bede szukal softboxow do nich. Z tego co widze na stronie softy tej firmy maja czarny rant o ktorym mowisz.
Wydaje mi sie ze jako administrator serwisu nie mozesz polecac sprzetu konkretnych firm. Moze moglbys mnie chociaz naprowadzic co jest warte uwagi. Niestety mowimy tutaj o polce cenowej wspomnianego quantuum.

Czyli wedlug Ciebie powinienem kupic dwa boxy ok 60x120 (symetryczne bliki) ale czy moc lamp powinna byc taka sama do nich?
Pisalem wczesniej ze chce kupic dwie lampy 300 Ws i jedna 600Ws.
Wyczytalem gdzies ze swiatlo glowne powinno byc dwa razy silniejsze niz pozostale dopelniajace... Wygaduje glupoty?
POradz mi prosze w sprawie mocy lamp a takze trzeciego softa ktory powinienem kupic. Wydaje mi sie ze powinien byc to jakis klasyczny prostokat 100x80 ....cos zblizonego. Oczywicie zdaje sobie sprawe ze im wieksza powierzchnia tym lepsze wypelnienie sceny i bardziej miekkie swiatlo.

5. Styropiany
Zupelnie nie wydaje mi sie to amatorszczyzna... Styrodur wydaje mi sie najwlasciwszy ze wzgledu na jego "zbita" strukture. Bede sobie przygotowywal takie czarno-biale pomoce

Mam nadizeje ze moj kilometrowy post Cie nie zniecheci i podzielisz sie ze mna swoim doswiadczeniem.

Pozdrawiam,
Źródło: forum.fotopolis.pl/viewtopic.php?t=10168



Temat: Zdjecia studyjne - produktowe (SPRZET)
" />
">1. Obiektyw
Jak juz mowilem wczesniej sensownym jest tlumaczenie o zabieraniu swiatla przy fotografii z 18 cm.
Oto moj wybor: Sigma 70-200 F2.8 EX DG MACRO jest to poprzednia wersja tego obiektywu ---> http://www.sigma-foto.pl/index.php?q=node/117
To juz spory wydatek (2500 zl) ale tlumacze sobie to w ten sposob: to beda zdjecia studyjne, moge poswiecic duzo czasu na dopieszczenie fotografii i nawet przy braku doswiadczenia mam nadzieje otrzymywac coraz lepsze efekty. (zastanawiam sie co teraz o mnie mysla wszyscy ktorzy fotografuja od dawna a nie moga sobie pozwolic na taki sprzet :/ )

Tu nie mam zdania, nie znam tego szkła. Canonowskie 70-200 się nie nadaje do tego typu zdjęć, po pierwsze ma małą głębie ostrości, po drugie nie ma zakresu makro, tu trzeba by przeanalizować stosunek jednego do drugiego, jeśli sigma zdecydowała się na wprowadzenie makro może jest i głębia dostosowana do takiego charakteru pracy.
Może warto obejżeć jeszcze sigmę 50-150 2.8 do D300 może być lepszy z racji niepełnej klatki tego aparatu.
Tyle że nie ma makro, trzeba by kupić jakieś 20mm pierścienia.




">2. Pomieszczenie
Bardzo cenna uwaga dotyczaca mozliwosci otwarcia okna, dziekuje.
Scianki nie zamierzam jednak stawiac. Przyczepie wieszak do tel w odleglosci ok 70 cm od okna na ktore zaloze czarna kotare. To alatwi sprawe wentylacji pomieszczenia.
Co sie tyczy zaplecza to mam osobny pokoj dlatego nie musze sie o to martwic. "studio" nie bedzie zagracone.

Twój wybór. Ja bym to zrobił jak opisałem ale to tylko luźna propozycja.

">
3. System sufitowy
Przekonales mnie. Z uwagi na niewielka szerokosc pomieszczenia kupie system dostepny tutaj ---> http://www.quantuum.pl/detal.php?id=93&lang=pl&curr=PLN Moze uda sie dogadac by 2 szyny mialy dlugosc 5 m.

Wybór słuszny, zaowocuje to wygodną, konkretną pracą, bez plontaniny kabli i potykania się o nóżki statywów... ileż ja bym oddał żeby się to dało u mnie założyć, niestety sufit nie wytrzyma

">4. Softboxy

Z uwagi na to ze zdecydowalem sie na lampy quantuum bede szukal softboxow do nich. Z tego co widze na stronie softy tej firmy maja czarny rant o ktorym mowisz.

Nie jest tak że nie da się pracować z czarnymi rantami. Da się. Pewnie w 70% zdjęć nie będzie z tym żadnego problemu, problem będzie przy chromach i szkle. Ale wtedy- przeczytaj o ramkach o których pisałem, dajesz taką ramkę z folią ddyfuzyjną przed softboxem powiedzmy 10cm i problem rozwiązany, albo nawet bez ramki przyklejasz kalkę do softu- posiadanie szarej taśmy (odmiana czarna szarej taśmy jest praktyczniejsza) to obowiązek


">Wydaje mi sie ze jako administrator serwisu nie mozesz polecac sprzetu konkretnych firm. Moze moglbys mnie chociaz naprowadzic co jest warte uwagi. Niestety mowimy tutaj o polce cenowej wspomnianego quantuum.

Moja funkcja tu ma charakter wolontoriatu, nie jestem w żadnym razie związany z redakcją Fotopolis i to co piszę nie ma nic wspólnego z opinią redakcji, właściciela forum czy kim koleiwek po tamtej stronie internetu.



">Czyli wedlug Ciebie powinienem kupic dwa boxy ok 60x120 (symetryczne bliki) ale czy moc lamp powinna byc taka sama do nich?
Pisalem wczesniej ze chce kupic dwie lampy 300 Ws i jedna 600Ws.
Wyczytalem gdzies ze swiatlo glowne powinno byc dwa razy silniejsze niz pozostale dopelniajace... Wygaduje glupoty?
POradz mi prosze w sprawie mocy lamp a takze trzeciego softa ktory powinienem kupic. Wydaje mi sie ze powinien byc to jakis klasyczny prostokat 100x80 ....cos zblizonego. Oczywicie zdaje sobie sprawe ze im wieksza powierzchnia tym lepsze wypelnienie sceny i bardziej miekkie swiatlo.


Znów muszę próbować coś uśrednić a to nie jest proste. Wszystko zależy od tego jaki efekt i na jakim produkcie chcesz uzyskać, raz użyjesz identycznych mocy na dwóch lampach przednich, raz zdejmiesz coś z jednej, raz dodasz na drugiej. Ja mam klienta który chce mieć równo ale miewam zamówienia na zdjęcia gdzie lekko powiewa się cieniem, np w ubraniach, w kompozycjach z wielu przedmiotów itp, tam stosuje z przodu lampy nie symetrycznie. Kontra która jest z tyłu jeśli będziesz miał stół bezcienowy będzie świeciła nie z softu a z reflektoraostro prosto w pleksi- albo jeszcze lepiej, między nogami stołu zbudować ze styropianu lub białego płótna coś na kształt komory świetlnej i walić w jej dół. Można też by równomiernie oświetlić plecy stołu użyć softboxu z wypiętymi dyfuzorami ok. 1/1,5m jako dużego reflektora świecącego przez plecy i spód- i do tego przyda ci się 600W/s i niski statyw, lub pantograf sięgający nieomal ziemi. Stół u mnie w zasadzie świeci od 0,3 do 1 przysłony słabiej niż przód- teraz w ogóle mam bałagan ze światłem bo przechodzę na greenbox- masakra, nie polecam.


">5. Styropiany
Zupelnie nie wydaje mi sie to amatorszczyzna... Styrodur wydaje mi sie najwlasciwszy ze wzgledu na jego "zbita" strukture. Bede sobie przygotowywal takie czarno-biale pomoce

Nie widziałem jeszcze białego styroduru- trzeba malować, do białej farby morzesz dodać niewielkie ilości opiłków stali kwasoodpornej, tak by powstało coś jak ekran do rzutnika- choć to raczej do ludzi niż do przedmiotów, daje trochę ostrzejsze światełko. Ma on tą przewagę nad styropianem, że jest nie kruchy. Styropian po kilku miesiącach trzeba wymieniać.


Jeszcze jdena bardzo ważna sprawa, może nawet najważniejsza.
Statyw pod aparat. Ja nam jedyne słuszne wyjście, i przykro mi ale tu nie ma litości, nie ma miejsca na podróbki, zamienniki, wynalazki- statyw składasz, rozstawiasz, wysówasz nużki, kręcisz głowicą czasem po kilka godzin dziennie, do tego przystosowane są jedynie te z półki pro.
mój typ- znów rozwiązanie związane z pracą wygodną i wydajną- zestaw
Manfrotto: 058+ 410 Junior Geared Head+131DD Accessory Arm For 4 Heads i nie ma zmiłuj.. to najlepszy zestaw na rynku- koszt ok 2000 ale wierz mi że warto.




">Mam nadizeje ze moj kilometrowy post Cie nie zniecheci i podzielisz sie ze mna swoim doswiadczeniem.
A co z tym doświadczeniem robić... w kieszeń nie wsadzę a jak ma się komuś przydać to proszę bardzo, może podniesie to trochę jakość czyjegoś życia, a może nawet ktoś kiedyś zrozumie że fotografia musi kosztować bo nie jest to pier...e cyfrówką tylko złożony proces obwarowany olbrzymią ilością zasad i wymagający tak doświadczenia jak i staranności.
I ja pozdrawiam.
Źródło: forum.fotopolis.pl/viewtopic.php?t=10168



Designed by Finerdesign.com